۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۳۳

در نيمه اول سال جاري صورت گرفت ؛

اهداي هزاران نسخه كتاب و مواد ديداري و شنيداري به كتابخانه آستان قدس رضوي

در نيمه اول سال جاري بيش از 23 هزار نسخه كتاب و مواد ديداري و شنيداري توسط سازمانها ، ناشران و ارادتمندان بارگاه ملكوتي حضرت رضا ( ع) وقف كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي شده است .

به گزارش خبرگزاري مهر ،  رئيس اداره خدمات كتابداري اين سازمان با بيان اين مطلب گفت : اهداي كتاب درسال جاري از رشد بسيارخوبي برخوردار بوده است كه بر اساس آمار، منابع اهدايي شش ماهه اول سال جاري نسبت به زمان مشابه سال گذشته بيش از 48 درصد رشد داشته است .

محمد نعيم آبادي خاطرنشان كرد : از مجموع كتب اهدايي به سازمان چهارده هزارجلد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بر اساس قانون واسپاري كتاب به كتابخانه هاي بزرگ و بقيه توسط مراكز فرهنگي ، ناشران ، نيكوكاران و ارادتمندان بارگاه ملكوتي حضرت رضا اهدا شده است .

وي از توليد 243 حلقه لوح فشرده و صوتي و تصويري و دي وي دي ، نوار ويدئو و كاست در شش ماهه اول سال جاري در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي خبر داد و افزود : در نيمه اول سال جاري بيش از پانصد لوح فشرده و نوار ويدئو و كاست از طريق خريداري و اهدا تهيه شده است كه با اين كار آمار مواد ديداري و شنيداري كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي از مرز 27500 حلقه مي گذرد .

سازمان كتابخانه ها ، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با 38 كتابخانه وابسته درسطح كشور 5/2 ميليون جلد كتاب چاپي ، 78 هزار نسخه كتاب خطي و 34 هزار نسخه كتاب چاپ سنگي يكي ازسازمانهاي پر تلاش و فعال فرهنگي درسطح كشور مي باشد كه خدمات فرهنگي و مطالعاتي ويژه اي را به جامعه علمي و فرهنگي كشور ارائه مي دهد .

کد خبر 399136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha